Den beste måten å oppnå tillitsbaserte kunderelasjoner gjennom Customer Success
En Customer Success Manager er for oss en «Trusted Advisor» som hjelper kundene mot spesifikke og målbare milepæler i forhold til produktadopsjon. De er proaktive rådgivere som sørger for at kunden får mest mulig verdi fra våre produkter og tjenester.
I dette blogginnlegget går vi gjennom våre 10 tips for bygge tillitsbaserte kunderelasjoner gjennom Customer Success, stay tuned!
10 tips for å bygge tillitsbaserte kunderelasjoner gjennom Customer
Selv om din organisasjon operer i B2B markedet, så sitter det mennesker på andre siden og i realiteten driver du med M2M (menneske-til-menneske) når du snakker med din kontaktperson i de ulike bedriftene din organisasjon leverer tjenester til. I tillegg til å sørge for at våre kunder når sine ønskede mål, ønsker vi å sørge for at våre kontaktpersoner lykkes i sine roller gjennom Customer Success.
Her er våre 10 tips for å bygge tillitsbaserte kunderelasjoner gjennom Customer Success, disse kan implementeres i dag:
✅ Lytt til kunden: Tving deg selv til å aktivt lytte og virkelig forstå kunden.
✅ Vær empatisk: La kunden vite at de er hørt, sett og tatt på alvor.
✅ Anerkjenn hva kunden føler: Vær oppmerksom og genuin.
✅ Lag en felles Suksessplan: Skaper samhold og en følelse av samarbeid.
✅ Ha din egen mening: Vær sikker på din kompetanse.
✅ Ta personlig risiko: Vær personlig og del innsikt med kunden.
✅ Still spørsmål: Still åpne spørsmål som tvinger kunden til å ordlegge seg på sin måte.
✅Gi bort ideer «gratis»: Ikke spar på din ekspertise, del den fritt med kunden.
✅ Sett kunden først: Hjelp kunden nå sine ønskede mål.
✅ Svar kunden raskt: Vis kunden at du verdsetter dem ved å respondere raskt.
Hvordan bygger din organisasjon tillit hos dine kunder?
Som alt annet tar det tid å bygge tillit, både privat og i jobbsammenheng. Klarer du å implementere noen av disse tipsene i ditt neste møte med kunden er du i alle fall kommet et stykke på veien.
Måten vi gjør forretning på har endret seg, kundene forventer nå mer utover den tjenesten du leverer. Vi konkurrerer nå på kundeopplevelse, servicenivå og den personlige "touchen" vi får hos våre leverandører. De som klarer å oppnå tillitsbaserte kunderelasjoner vil ha et klart konkurransefortrinn i et marked preget av hard konkurranse, relativt like tjenester og mange leverandører.
Hvordan bygger din
organisasjon tillit hos dine kunder?